
Szeroka oferta udostępnianych form płatności w sklepie internetowym jest sposobem budowania przewagi rynkowej. należy więc klientom udostępnić takie metody, którymi oni sami chcą płacić. Poniżej wymieniamy te, bez których firma e-commerce nie może funkcjonować.
Lista 6 obowiązkowych metod płatności dla sklepu internetowego?
Wybierając metody płatności dla sklepu internetowego, dobrze jest poznać swoich klientów — dowiedzieć się, w jaki sposób oni chcą płacić. Jeśli jednak nie masz takich informacji, należy wdrożyć te metody, które są najczęściej wybierane.
- Szybki przelew bankowy — Najszybszą metodą płatności jest udostępnienie płatności za pośrednictwem internetowego konta popularnych banków. Klient ze sklepu zostaje przekierowany do swojego elektronicznego konta bankowego, z którego kilkoma kliknięciami opłaca zakupy.
- Płatność kartą — najbardziej tradycyjną metodą płatności elektronicznej jest opłata przy użyciu karty płatniczej: Visa lub MasterCard. Wiele osób korzysta z tej metody jako szybkiej formy finalizacji zakupów online.
- Blik — Polacy uwielbiają ten sposób płatności stworzony stworzony w naszym kraju. Nie można więc w sklepie internetowym o nim zapomnieć.
- Popularne portfele elektroniczne — PayPal, Apple Pay, Google Pay, Skrill. Choć klienci w sieci rzadziej korzystają z tych metod płatności, powinny się one pojawić przy finalizacji zamówienia.
- Tradycyjny przelew — z myślą o bardziej tradycyjnych klientach sklepu, którzy mogą obawiając się nowoczesnych metod, warto umożliwić użytkownikom dokonywanie zakupów za pomocą zwykłego przelewu bankowego.
- Za pobraniem — choć większość sprzedawców niechętnie oferuje ten typ płatności, to chcąc zmaksymalizować atrakcyjność swojej oferty, należy również udostępnić go na stronie sklepu.
Dlaczego oferowanie wielu metod płatności jest tak ważne?
Z punktu widzenia wygody właściciela sklepu udostępnienie jednej metody płatności byłoby wygodnym rozwiązaniem. Na pewno nie spodobałoby się to potencjalnym klientom, którzy prawdopodobnie wybraliby zakupy u konkurencji.
Jeśli dana osoba jest przyzwyczajona do regularnego płacenia za pomocą BLIKA, w Twoim sklepie też będzie oczekiwać takiej możliwości. Wniosek: wygoda klienta musi być priorytetem przy wyborze opcji płatniczych w e-sklepie.
Podsumowując — im szersze pole działania dasz swoim klientom, tym większa będzie szansa, że większa grupa osób dokona zakupów właśnie u Ciebie.
Jeśli swój sklep na WooCommerce, sprawdź bezkonkurencyjną bramkę płatności dla WordPress — WP Pay. System oferowany przez firmę WP Desk — lidera rozwiązań dla sklepów opartych o WooCommerce.