
Jest kilka elementów, których wdrożenie jest warunkiem koniecznym w przypadku sklepu internetowego. Jednym z nich jest bramka płatności. Dlaczego jest tak ważna i jak łatwo ją zainstalować w sklepie WordPress, wyjaśniamy poniżej.
Bramka płatności: co to?
Bramka płatności to usługa online polegająca na obsłudze transakcji dokonywanych w sklepach internetowych. Bramki rozwijane są przez firmy nazywane tzw. agentami rozliczeniowymi.
System odpowiadający na potrzeby dzisiejszego klienta internetu, powinien oferować następujące metody płatności:
- Szybki przelew (za pomocą konta internetowego);
- Płatność kartą (Visa, MasterCard);
- Blik;
- Apple Pay i Google Pay;
- PayPal;
- Płatność SMS;
Ogólna zasada przy wyborze operatora płatności brzmi — im więcej metod oferuje, tym atrakcyjniejsza jest jego oferta.
Na co zwrócić uwagę przy wyborze bramki płatności?
Wybierając firmę obsługująca płatności w sklepie internetowym, należy prześwietlić ofertę pod kątem kilku kryteriów.
- Wysokość pobieranych prowizji od transakcji;
- Opinie na temat firmy;
- Dostępność skryptu do automatycznej integracji sklepu z bramką;
- Oferowane wsparcie techniczne;
- Interface bramki pozwalający w sposób wygodny dokonywać płatności;
- Przejrzystość umowy (idealnie, jeśli nie trzeba podpisywać!);
Warto pamiętać, że wypowiedzenie umowy z dostawcą płatności najczęściej następuje ze skutkiem natychmiastowym bez okresu wypowiedzenia.
Nie masz jeszcze sklepu? Sprawdź, jak założyć sklep na WordPress i WooCommerce
Jaką bramkę płatności wybrać dla sklepu WooCommerce
Jeśli prowadzisz sklep na WordPress i WooCommerce, sugerujemy sięgnąć po usługę firmy, która specjalizuje się w rozwoju narzędzi dla tego systemu CMS. Dostawcy oferujący swoje usługi pod różne systemy, często w sytuacjach nieprzewidzianych mają problem z udzieleniem odpowiedniego wsparcia technicznego właścicielowi sklepu WordPress.